PROWADZIMY W PRZEDSZKOLU ZAJĘCIA TERAPEUTYCZNE Z INTEGRACJI SENSORYCZNEJ - OTWÓRZ
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Symptomy zapowiadające możliwość wystąpienie trudności w nauce czytania i pisania.

Symptomy zapowiadające możliwość wystąpienie trudności w nauce czytania i pisania.


Pierwszy rok życia.

- brak raczkowania lub słabe raczkowanie;
- problemy z napięciem mięśniowym;
- słaba równowaga w postawie siedzącej a następnie stojącej;
- asymetryczna pozycja ciała podczas siedzenia i leżenia;
- utrzymujące się pierwotne odruchy wrodzone.

 

Wiek 2-3 lata.


- opóźniony rozwój ruchowy (problemy z równowagą podczas chodzenia
czy biegania, mała zręczność rączek);
- niechęć do rysowania (właściwie bazgrania kresek, linii, spirali);
- brak umiejętności narysowania koła w wieku 3 lat;
- opóźniony rozwój mowy.


Wiek 3-5 lat.


- niska sprawność ruchowa;
- trudności z nauką jazdy na rowerku trzykołowym;
- niezdarność ruchowa;
- unikanie zabaw ruchowych lub rzadki udział w takich zabawach, niska
satysfakcja z takich zabaw;
- niechęć do wykonywania czynności samoobsługowych;
- trudnościami w budowaniu z klocków;
- niechęcią dziecka do rysowania;
- nieprawidłowy chwyt kredki/ołówka oraz nieprawidłowy nacisk na kredkę
(za słaby lub za mocny)
- prymitywna forma rysunku u dziecka powyżej czwartego roku życia;
- trudności w składaniu puzzli i innych układanek;
- opóźniony rozwój mowy i mały zasób słownictwa;
- brak przejawów preferencji jednej ręki;
- z końcem wieku przedszkolnego dziecko ma trudności ze wskazaniem
swojej prawej ręki.

Data dodania: 2020-05-04 20:03:26
Data edycji: 2020-05-05 10:06:45
Ilość wyświetleń: 1248

Najpiękniejsze, co można dać dziecku,

to korzenie do wzrostu i skrzydła do lotu.

Bądź z nami
aktualności i informacje