PROWADZIMY W PRZEDSZKOLU ZAJĘCIA TERAPEUTYCZNE Z INTEGRACJI SENSORYCZNEJ - OTWÓRZ
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Resetowanie ustawień
Reset

Symptomy zapowiadające możliwość wystąpienie trudności w nauce czytania i pisania.

Symptomy zapowiadające możliwość wystąpienie trudności w nauce czytania i pisania.


Pierwszy rok życia.

- brak raczkowania lub słabe raczkowanie;
- problemy z napięciem mięśniowym;
- słaba równowaga w postawie siedzącej a następnie stojącej;
- asymetryczna pozycja ciała podczas siedzenia i leżenia;
- utrzymujące się pierwotne odruchy wrodzone.

 

Wiek 2-3 lata.


- opóźniony rozwój ruchowy (problemy z równowagą podczas chodzenia
czy biegania, mała zręczność rączek);
- niechęć do rysowania (właściwie bazgrania kresek, linii, spirali);
- brak umiejętności narysowania koła w wieku 3 lat;
- opóźniony rozwój mowy.


Wiek 3-5 lat.


- niska sprawność ruchowa;
- trudności z nauką jazdy na rowerku trzykołowym;
- niezdarność ruchowa;
- unikanie zabaw ruchowych lub rzadki udział w takich zabawach, niska
satysfakcja z takich zabaw;
- niechęć do wykonywania czynności samoobsługowych;
- trudnościami w budowaniu z klocków;
- niechęcią dziecka do rysowania;
- nieprawidłowy chwyt kredki/ołówka oraz nieprawidłowy nacisk na kredkę
(za słaby lub za mocny)
- prymitywna forma rysunku u dziecka powyżej czwartego roku życia;
- trudności w składaniu puzzli i innych układanek;
- opóźniony rozwój mowy i mały zasób słownictwa;
- brak przejawów preferencji jednej ręki;
- z końcem wieku przedszkolnego dziecko ma trudności ze wskazaniem
swojej prawej ręki.

Data dodania: 2020-05-04 20:03:26
Data edycji: 2020-05-05 10:06:45
Ilość wyświetleń: 1179
Szczęście dziecka polega na tym, że jest kochane.

św. Jan Bosko

 

Bądź z nami
aktualności i informacje