To był kolejny tydzień odkrywania, smakowania i wieloaspektowego działania. Tym razem materiałem manipulacyjnym stały się warzywa i owoce.
Dla ludzi jesień jest równie pracowitym czasem jak dla zwierząt, a obfitość warzyw i owoców zachęca do kulinarnych działań. Dlatego w ostatnich tygodniach omawialiśmy treści związane z „jesienią w sadzie i ogrodzie”. Dzieci poznały popularne polskie jesienne owoce, warzywa, nazwy drzew owocowych: jabłoń, grusza, śliwa, a także różne przetwory, które z tych owoców można przygotować. Poprzez liczne wiersze, masażyki, zabawy paluszkowe i rymowanki poznawały różne rodzaje warzyw i owoców oraz czynności jesienne wykonywane w ogrodzie związane z pracą ogrodnika. Przedszkolaki zastanawiały się również, w jaki sposób rosną warzywa, które części pietruszki, marchewki, buraka czy ziemniaka się zjada i gdzie one rosną – nad ziemią czy w ziemi. Wielkie zdziwienie na twarzach dzieci wywołało odkrycie, że każda pietruszka czy marchewka była kiedyś malutkim nasionkiem.
Drodzy Rodzice, podczas działań w sadzie czy w kuchni z wykorzystaniem owoców lub warzyw zapraszajcie do nich swoje pociechy, niech przeliczają owoce, warzywa, porównują ich kolory, wielkości, kształty, strukturę, nich wąchają i smakują, oglądają pestki itp. Poprzez zabawę, działania na konkretach, manipulowanie i wielozmysłowe poznanie dzieci uczą się najszybciej oraz chętniej poznają świat, który staje się dla nich wielką tajemnicą do odkrycia!